Jakie przeznaczenie ma przyczepa Pronar PT606?

obrotnica do przyczepy

Widzieliście kiedyś osobę, która pędzi samochodem z podpiętą przyczepą powyżej dozwolonej prędkości na drodze? Chyba każdy spotkał się z takim widokiem. Odstępstwa w prawidłowym korzystaniu, użytkowaniu przyczepy zdarzają się bardzo często. Dziś wyjaśnimy, do czego tak naprawdę jest przeznaczona przyczepa.

 

Przyczepa Pronar PT606 to przyczepa rolnicza, więc najczęściej możemy ją spotkać na terenie gospodarstw oraz dróg publicznych. W pierwszej kolejności należy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie towary, produkty możemy przewozić na przyczepie. Do tej wąskiej grupy zaliczają się produkty rolne, ale także ładunki na europaletach i skrzyniopaletach. Spełniając odpowiednie warunki, dopuszcza się przewożenie materiałów budowlanych oraz nawozów mineralnych.

 

Niedostosowanie się do zaleceń producenta, może skończyć się tym, że zostanie nam cofnięta gwarancja, a przyczepa zostanie uznana za użytkowaną niezgodnie z jej przeznaczeniem. Sprawdźmy w takim razie, czego nie możemy przewozić przyczepą i jak postępować z nią według instrukcji.

 

Kategorycznie zabrania się przyczepą przewozić ludzi, zwierząt oraz materiałów niebezpiecznych. Na przyczepie nie może się także znajdować ładunek, który wchodząc w różnego rodzaju reakcje chemiczne, niekorzystnie wpłynie na elementy konstrukcyjne przyczepy. Efektem tego jest korozja stali, zniszczone pokrycia malarskie i gumowe elementy oraz rozpuszczenie elementów wykonanych z tworzyw sztucznych.

 

Musimy także dołożyć wszelkich starań, by przewożony przez nas ładunek był dobrze zabezpieczony tak, by podczas jazdy nie zanieczyszczał drogi i środowiska naturalnego wokół. Przewożony ładunek nie może się także przesuwać na przyczepie i musi być tak zabezpieczony, by nie mógł wypaść ze skrzyni ładunkowej.

 

Ładunek musi być umiejscowiony w taki sposób, by jego środek ciężkości nie wpływał niekorzystnie na stateczność przyczepy. Jeśli ładunek źle wpływałby na obciążenie osi jezdnych i elementów zawieszenia, także musimy zrezygnować z przewożenia takiego ładunku. Każda przyczepa ma także swoją maksymalną ładowność, której nie można przekraczać.

 

By przyczepa służyła nam długie lata, jej poszczególne elementy muszą być odpowiednio konserwowane. Takie części jak obrotnica do przyczepy muszą być smarowane smarem. Akurat obrotnica musi być smarowana smarem stałym maszynowym ogólnego przeznaczenia, najlepiej litowym lub wapniowym w częstotliwości raz na rok.

 

Używając przyczepy, musimy się także bezwzględnie stosować do przepisów, które mówią, że pojazdem z podłączoną przyczepą można się poruszać do 30 km/h, a co więcej nie należy przekraczać dopuszczalnej prędkości konstrukcyjnej 40 km/h.

 

Jeśli będziemy korzystać z przyczepy zgodnie z zaleceniami producenta, nasza przyczepa posłuży nam wiele lat. Pamiętać także musimy o odpowiedniej konserwacji i wymianie zużywających się części.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *